Forum Kapsam  
Yardım Üye Listesi Ajanda Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   Forum Kapsam > ..::Kültür-Sanat-Eğitim-Ülkeler::.. > Eğitim-Öğretim > Yüksek Öğrenim
Sayfaya güncelle Okuyanların Dilinden Üniversitelerimiz

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 19.04.08   #1
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart Okuyanların Dilinden Üniversitelerimiz

Orta Doğu Teknik Üniversitesi



ODTÜ'NÜN MİSYONU
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, bilginin, toplumumuzun ve insanlığın, sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik alanlarda gelişmesi yönünde kullanılmasını amaç edinmiştir. Bu amaçla, uluslararası standartlar düzeyinde eğitim, araştırma ve toplum hizmeti yürütmeyi ilke edinmiştir.

İLKELER
1. Üniversite, uluslararası bağlamda en üst düzey üniversitelerden biri olmak için çalışmaktadır. Bu amaçla yola çıkan Üniversite, en iyi eğitim ve araştırma kadrosuna ve nitelikli öğrencilere, mükemmeliyeti hedefleyen, ilgi çekici, dinamik bir kurumda çalışma olanağı yaratmak gayesindedir.

2. Üniversite, araştırmanın ve akademik hayatın gelişebildiği, aykırılığın bastırılmadığı ve yaratıcılığın ifade edildiği bir ortam yaratma gayesindedir. Üniversite hayatının eğitim, araştırma, idari vb. her türlü alanında mükemmeliği yakalamayı hedeflemektedir.

3. Üniversite kayıtsız şartsız, üniversitenin en temel akademik amacının ve görevinin, varolan bilgiyi geliştirmek, ve varolan bu bilgi üzerine yenilerini eklemek için araştırmaya ağırlık vermek ve ivme kazandırmak olduğunu kabul eder. Bu nedenle Üniversite, akademik hayata ve en temel araştırmalara önyargı ile bakılmasına neden olan sansüre karşıdır.

4. Üniversite her fakülteyi, bölümü ve idari birimi, ileriye dönük planlama yapmaları ve ileriki yıllar için belirgin startejiler üretmeleri konusunda teşvik eder. Böylece Orta Doğu Teknik Üniversitesi sadece geçmişin bir yansıması olarak kalmayacak, içinde bulunup faaliyet gösterdiği ve sürekli değişmekte olan çevresini yansıtacak bir kurum haline gelecek ve bu çevre ile uyum içinde olacaktır. Bu amaçla Üniversite, gelişiminin önünde fiziksel ve muhtehlif diğer engeller bulunduğunun farkında olarak, kısıtlayıcılığa meydan vermeden, uygun düşen uygulamalarla gelişiminin denetimini elinde bulundurmalı, yüksek standartlara ulaşabilmek için fakülte ve bölümler arasındaki dengeyi sağlamalıdır.

5. Üniversite, yüksek standartlarda eğitim ve araştırma yapılabilmesi için gerekli olan ve doğruyu bulma yolunda ilerlerken aykırı düşünceler geliştirmekten korkulmaması için gerekli en temel kavram olan akademik özgürlük kavramına sonuna kadar bağlıdır. Akademik temeller üzerinde olmak koşuluyla, kimin öğreteceğinin, kime öğretilebileceğinin, neyin öğretilebileceğinin ve nasıl öğretilebileceğinin kararını verme hakkını, en önemli haklardan sayar. Hakların yürürlükte olmasını sağlayanların kanunlarla korunduğu bir toplum içinde, açıksözlü bir şekilde soru sormayı ve araştırma yapmayı ve meşru protestoyu destekler.

6. Öğrencinin mali sıkıntılar yüzünden yüksek öğrenim görmekten mahrum kalmamasını sağlamaya çalışır.

7. Üniversite, adil ve yetkin bir yönetim için, fikir danışma ve sorumluluğu paylaşma mekanizmalarının önemini kavramakta, üniversite ile ilgili işlerde üniversite çalışanlarının ve öğrencilerin katılımını teşvik etmektedir.

8. Üniversite, öğrencilere, insani ve ahlaki değerlerin önemini anlatmayı hedeflemekte, hayatları boyunca öğrenme ve lider olabilme özelliklerini onlara kazandıracak eğitimi vermeyi amaç edinmektedir.

9. Üniversite, çevresi ile yakın ilişkiler içinde faaliyet göstermeyi ve çevresine katkıda bulunmayı önemsemektedir. Türkiye'yi, Ortadoğu'yu ve uluslararası topluluğu ilgilendiren sorunlar, bu çevrenin bir parçası olan Üniversite'yi de ilgilendiren sorunlardır.

10. Üniversite, bütün üyelerinin ve toplumun, barışın ve adaletin sağlanabilmesi ve korunabilmesi için hayati önemi olan anlayış, tolerans, başkalarına saygı gibi özelliklere sahip olmasını teşvik etmeye çalışmaktadır.


Öğrenim Dili
ODTÜ'de öğrenim dili İngilizce'dir.

Öğrenciler
2003-2004 akademik yılında 20,000'i aşkın öğrencinin kaydı yapılmıştır. Bu öğrencilerin yaklaşık yüzde yirmibeşi yüksek lisans pogramlarına kaydolmuştur.

Her yıl, 50 farklı ülkeden belirli bir akademik dereceye sahip 800 ile 1200 arası öğrenci ODTÜ'ye devam etmektedir.

Bir çok ülkeden lisans ve yüksek lisans öğrencileri "Özel Öğrenci" veya "Değişim Öğrencisi" olarak bir yarıyıl veya bir yıl boyunca ODTÜ'de öğrenim görmektedir. ODTÜ, halihazırda pek çok yabancı üniversite ile Öğrenci Değişim Programı faaliyetleri yürütmektedir.


Akademik Programlar
ODTÜ'de, beş fakülte altında 37 lisans programı vardır. Buna ek olarak, 78 programa sahip 5 enstitü ve İngilizce Hazırlık Programı'nı içeren Yabancı Diller Yüksek Okulu bulunmaktadır.

Akademik Yıl
ODTÜ'de akademik yıl iki yarıyıldan oluşmaktadır. Akademik yılın birinci dönemi genellikle Eylül ayının son haftasında başlamakta ve Ocak ayının ortasında tamamlanmaktadır. İkinci dönem, Şubat ayının ortasında başlamakta ve Haziran ayının ortasında sona ermektedir. ODTÜ'de dönem derslerini içeren yaz okulu ve uluslararası öğrencilerin ilgilerine hitap edecek dersler içeren Uluslararası Yaz Okulu da bulunmaktadır.

Uluslararası Bakış Açısı
ODTÜ'nün uluslararası perspektifi ile paralel olarak, fakülte üyelerinin yüzde beşinden fazlası yabancı ülkelerden gelen ziyaretçilerden oluşmaktadır. Her yıl yaklaşık aynı oranda Türk fakülte üyesi yabancı üniversitelere veya araştırma merkezlerine misafir olarak veya araştırmacı olarak gitmektedir. ODTÜ'nün tam zamanlı fakülte üyelerinin yaklaşık yüzde yetmişi yurtdışında öğrenim görmüş veya doktora derecelerini yabancı bir üniversitede almışlardır.

Yüksek Eğitim Standartları
ODTÜ uluslararası düzeyde yüksek eğitim standartlarını korumayı amaç edinmiştir. Mühendislik Fakültesi'ndeki pek çok bölüm ODTÜ'nün isteği üzerine Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) adındaki akreditasyon kurumu tarafından değerlendirilmiş ve bu kurumun onayını almıştır. Eğitimde uluslararası düzeyi korumaya çalışan ODTÜ'nün Mühendislik Fakültesi, 1977 yılında, UNESCO Mühendislik Eğitimi kurumu tarafından "Gümüş Onur Arması" na, Amerika Elektrik Elektronik Mühendisleri Enstitüsü tarafından da "Akreditasyon Faaliyetlerinde Başarı Ödülü"ne layık görülmüştür.

Türkiye'de ODTÜ
ODTÜ, Türkiye'nin rekabeti yüksek sayılı üniversitelerindendir. Her yıl ülke çapında yapılan Üniversite Giriş Sınavları'na giren en yüksek puanlı 1000 öğrencinin 1/3'ünden fazlası ODTÜ'yü tercih etmektedir. ODTÜ'de öğrenim görme talebi çok yüksek olduğundan, ODTÜ'nün pek çok bölümü, Üniversite Giriş Sınavı'na giren yaklaşık birbuçuk milyon öğrenciden sadece en üstteki yüzde birlik dilime girebilenleri kabul etmektedir. ODTÜ öğrencilerinin yüzde kırktan fazlası yüksek lisansa devam etmektedir.

Yerleşke
Kampüs alanı 45.000 dekar (4500 hektar), orman alanı ise 30.430 dekar (3043 hektar) büyüklüğündedir ve Ankara'nın merkezinden 20 km uzaktaki Eymir Gölü'nü de içine almaktadır. ODTÜ öğrencileri, bu gölde yapılan kürek sporu faaliyetlerinden, balık avlama ve piknik olanaklarından ve çeşitli etkinliklerden yararlanabilirler. ODTÜ'nün ana kampüsünden ve şehirdeki belli merkezlerden buraya otobüs seferleri mevcuttur.

ODTÜ'de Yaşam
Ana kampüste 6000 öğrenci kapasiteli yerleşimler, alışveriş için çarşı, bankalar, postane ve yiyecek-içecek alınabilecek yerler mevcuttur. Kampüste ayrıca, çok çeşitli spor faaliyetlerini yürütebilmek için kapalı spor salonları, tenis kortları, futbol sahaları, koşu yolları, olimpik standartlarda kapalı yüzme havuzu, açık yüzme havuzu vs. bulunmaktadır. Kampüs dışında, kampüse 30 km uzaklıkta olan ODTÜ'nün Elmadağ tesisleri ve Bursa Uludağ'da, yazın tırmanma/dağcılık sporunun, kışın ise kayak sporunun yapılabileceği tesisler bulunmaktadır.

Etkinlikler
Akademik yıl boyunca öğrenciler kampüste yapılan sanat etkinliklerinden, sergilerden, müzik etkinliklerinden ve çok çeşitli sosyal ve akademik faaliyetlerden yararlanabilirler. Bunların pek çoğu ODTÜ'nün yeni yapılan Kültür Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilmektedir. Yılın sosyal etkinliklerinin doruğa ulaştığı geleneksel Uluslararası Bahar Şenliği, Mayıs ayındadır.

Giderler
Öğrenciler için tahmini geçim masrafları minimum aylık 350.00$ - 400.00$ civarındadır. Kitaplar ve diğer harç türü idari ödemeler her yarıyılda yaklaşık 100.00$ - 150.00$ arasında masraf oluşturmaktadır. Özel Öğrenciler kredi başına 100.00$ ödemektedir. Özel Öğrencilerin bir dönemde aldıkları bir ders 3 ya da 4 krediliktir ve özel öğrenciler her ders için 300.00$ - 400.00$ civarı ücret ödeyebilirler.

__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Sayın Şahin ; Bu Kullanıcılar Mesajınızdan Dolayı Size Teşekkür Ettiler
puslu (11.03.09)
Alt 19.04.08   #2
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Bugün Taşkışla , Gümüşsuyu ,Maçka , Tuzla ve merkez Maslak kampüsünde
21 bin dolayında öğrenciye eğitim vermektedir.

LİSANS ÖĞRENİMİ
İTÜ bilim dalı olarak Türkçe'yi geliştirirken küreselleşen Dünya'da İTÜ mezunlarının uluslararası düzeyde yarışmalarını sağlamak
amacıyla 1997 öğretim yılından itibaren zorunlu İngilizce hazırlık sınıfı uygulaması ve öğretim planında %30 ingilizce programı
uygulamaya başlamıştır.
Yabancı dil eğitimi için tarihi Maçka Kışlası restore edilmiştir.Yabancı dil eğitim programları University of Connecticut ile yapılan
işbirliğiyle yeniden yapılandırılmıştır.

ÇİFT ANADAL PROGRAMI
Tüm derslerini en az 3,00 yani BB başarı ortalaması ile tamamlamış öğrenciler ,danışmanlarının onayı ile
3, yarıyılın başlamasından bir ay önce
Çift Anadal Programı için bulunduğu fakülteye başvurabilmektedirler.
Sevgili arkadaşlar peki bu programdan başarı olursanız ne olacak ?
Örneğin İnşaat Mühenddisliği Fakültesi'nde ilk iki yarıyıl en az 3,00 ortalama ile bitirdiniz.Çift Anadal Programına
başvurarak İşletme mühendisliğine(farklı bir bölüm de olabilir)de devam edebilme şansınız var ..
Yani mezun olduğunuzda iki diplomanız oluyor.

ÜNİVERSİTE İÇİ YATAY GEÇİŞ
İtü öğrencileri başarılı oldukları takdirde istedikleri programa yatay geçiş yapabilirler.
KÜTÜPHANE
Aakadaşlar üniversite tercihinizi yapmadan önce dikkat etmeniz gereken;
kaliteli bir üniversitenin en önemli özelliklerinden biri de kütüphanesidir.
İTÜ kütüphanecilik yönünden kendini çok geliştirmiş bir üniversite İTÜ kitaplıklarından 500,000 cilde yaklaşan yayın ve İTÜ'de
yaptırılan tezler bulunmakta. Kütüphanede sunulan tüm otomasyon hizmetleri ile geniş bilgiyi www.library.itu.edu.tr adresinden
ulaşabilirsiniz
YURTLAR

Öğrencilerin yarıdan fazlası İstanbul dışından gelmektedir.Özellikle Ayazağa Kampüsünda yüksek standartlı yurtlarla
670 civarı öğrenci kapasitesi ile hizmet vermektedir.(Gölet Yurtları)
Ayrıca Vadi yurtları,Verda Üründül,Gümüşsuyu Yurtları bunlardan bazılarıdır.
Yurtlar çok komforlu olmakla beraber yurt ücretlerinin yüksek olması öğrenciler arasında rahatsızlık uyandırıyor.
Bu yüksek standartları yurtlarda tek veya iki kişilik odalar da ücretsiz kalabilirsiniz.ilk ÖSS sayısal puan türü sıralamasında Türkiye genelinde ilk 500 e girerek bu yurtlarda ücretsiz kalabilir ,
A tipi burs alarak eğitim hayatınızda ailenize ve kendinize önemli katkıda bılunabilirsiniz...

ÖĞRENCİ DANIŞMA MERKEZİ
İTÜ ÖSS Sınavı ardından öğrenci tercihlerinde yardımcı olmak , İtü'ye girdikten sonraki sürede Rehberlik Hizmeti
vermek amacıyla bir öğrenci danışma merkezi kurmuştur.
Tel: 0212 285 66 11 / Fax: 0212 285 65 95
__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Sayın Şahin ; Bu Kullanıcılar Mesajınızdan Dolayı Size Teşekkür Ettiler
puslu (11.03.09)
Alt 19.04.08   #3
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart

BİLKENT ÜNİVERSİTESİ


o Bilkent Üniversitesi, Öğrencilerini güvenli ve cazip bir geleceğe hazırlamaktadır,
Üniversite'nin kısa geçmişine rağmen, mezunlar, çeşitli yerli ve yabancı kuruluşlarca aranılan kişilerdir. Bilkent Üniversitesi Kariyer Yönlendirme ve işe Yerleştirme Merkezi, öğrencilerin mezuniyetlerinden sonra, amaçları ve özelliklerine uygun alanlarda işe yerleştirilmelerine yardımcı olmaktadır. Merkez'e başvuranların tamamı bir işte çalışmaktadır, l 998 yılında sektörlerinde önder 338 kuruluş Üniversite'mize yöneticilerini göndermiş ve öğrenciler daha mezun olmadan cazip iş teklifleri almışlardır.

o Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi her yıl en yeni kitap ve dergiler ile zenginleştirilmektedir.
Kütüphanenin yıllık kitap alımları 2 milyon ABD doları üzerindedir. Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi haftanın yedi günü 9.00-23,30 saatleri arası sürekli olarak acıktır. Zengin kitap ve süreli yayın koleksiyonunun yanı sıra, müzik dinleme odaları, plak, "compact disc", ses ve görüntü kasetleri ve nota-partisyonları öğrencilerin hizmetindedir.
" İsteyen her öğrenci, günün 24 saati Jnternet'e
erişebilmektedir. Yerel ağa bağlı 3000 dolayında yüksek performanslı kişisel bilgisayar ile l 00 dolayında is istasyonu bu hizmetin altyapısını oluşturmaktadır. Tüm bu bilgisayarlar ile dünya çapındaki INTERNET bilgisayar ağına erişim sağlanmıştır. Bîlkent Üniversitesi'nin kendi kullanımı için doğrudan ABD'ye bağlı 2000 Kbit/sn hızında bir INTERNET hattı hizmet vermektedir.

o Bükent Üniversitesinde Öğrenciler dersleri ve öğretim üyelerini değerlendirir.
Bu değerlendirmeler, dönem bitip notlar verildikten sonra, gizli tutulmak kaydı ile Bölüm Başkanlığı, Dekanlık ve Rektörlüğe iletilmektedir. Bu uygulama, Bilkent Üniversîtesi'ndeki katılımcı eğîtim-öğretim sürecinin temel özelliklerinden biridir.

o Bilkent Üniversitesi, modern tesislerinde öğrencilerine geniş yurt olanakları sağlamaktadır.

Üniversite yurtlarında odalar, dört kişilik, iki kişilik ve bir kişiliktir. Yurtlarda okuma ve oturma odaları, TV salonları, masa tenisi ve bilardo odaları, mini mutfaklar ve çamaşır yıkama odaları bulunmaktadır. Odalar ayrıca Bilgisayar Merkezine fiber optik hatlarla bağlı ağ donanımları ile hazır konumdadır. Bu ağ aracılığı ile öğrenciler kendi kişisel bilgisayar hesaplarına erişebilecekleri gibi, internet ve WEB olanaklarından sınırsızca yararlanabilmektedirler.

o Bilkent Üniversitesi çeşitli spor olanakları sunmaktadır.
Üniversite'de, içinde tam donanımlı kondisyon odaları bulunan 1000 seyirci kapasiteli bir spor salonunun yanı sıra, iki spor salonu, acık ve kapalı tenis kortları, aerobik/step stüdyoları, basketbol sahaları, voleybol sahaları, çim futbol İle mini futbol sahaları ve diğer olanaklar bulunmaktadır. Üniversitemiz 11 spor dalında Üniversitelerarası spor yarışmalarına katılmaktadır.



Bilkent Üniversitesi işletme Fakültesi'ne girdiğimde ailem benimle gurur duymuştu. Şimdi 3. sınıftayım ve okulumun bana sağladıği olanakları, vizyonu geniş eğitim kadrosu ile birlikte, hem kariyerim hem de sosyal yaşantım açısından en iyi şekilde değerlendirirken farkı yaşıyor ve seçimimden dolayı kendimle gurur duyuyorum."
Gülru Özerten
işletme Bölümü Öğrencisi Bitirdiği lise: T.E.D. Ankara Koleji




"Uluslararası düzeyde bir bilim adamı olabilmek için elbette gayret ve azim kadar uygun koşullar da gerekir. Küçük sınıflarda, merak ederek, sorarak, tartışarak ve en önemlisi araştırarak işlenen dersler, son derece hızlı uluslararası bir bilgisayar ağı, aradığınız her makale ya da eseri bulabileceğiniz büyüyen bir kütüphane ve seçkin öğretim üyeleriyle yönetilen çalışmalar, bugünün ve yarının dünyasında bir matematik bölümünün gerektirdiklerini fazlasıyla karşılıyor. Ve bir üniversitede aranan en önemli öğelerden biri sosyal ortam, basketboldan bedmintona spor olanakları, senfoni orkestraları, dünyaca ünlü şefler ve solistler... Bütün bunlar hepimizin ilk tercihinin Bilkent Üniversitesi Matematik Bölümü olması için yeterli neden oluşturdu."

__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Sayın Şahin ; Bu Kullanıcılar Mesajınızdan Dolayı Size Teşekkür Ettiler
puslu (11.03.09)
Alt 19.04.08   #4
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart


MARMARA ÜNİVERSİTESİ
GENEL BİLGİLER
Marmara Üniversitesi'nin, bir şehir üniversitesi olma özelliğini koruması beraberinde hem olumlu hem de olumsuz bazı konuları gündeme getirmiştir.
Olumlu olanlardan başlayacak olursak;şehir üniversitesi olması sebebiyle öğrencilerin şehir yaşantısından kopması engellenmiş ve bu da sosyal gelişimlerinin ve duruşlarının oturmasına temel oluşturmuştur.Özellikle öğrencilerin bir çok sorunlarına kendilerinin çözüm bulmak zorunda oluşları ilk yıl bir bocalamaya genelde sebep olsa da mücadele yönlerinin ve hayata daha sağlam basmalarına yardımcı olmaktadır.
Başkaca olumlu yanı Marmara Üniversitesi öğrencilerinden bağış adı altında paralar toplayarak öğrencilerine ekstra yükler getirmez.
Mezunların iş olanakları bölümden bölüme değişkenlik göstermektedir.Genelde mezunlar iş hayatlarına İstanbul'da devam etmeyi tercih ediyorlar.
Ancak okul sosyal aktiviteler ve öğrenci hizmetleri bakımından yetersizdir.Ayrıca temizlik hizmetleri de mükemmel değil. Genelde öğrenciler barınma sorunlarını kendi imkanları ile çözmek zorunda kalıyorlar.
Özellikle her yıl yüzlerce öğrenci alan Hukuk Fakültesi gibi bölümlerde derslerin çok ağır ve öğrenci öğretim üyesi arasındaki kopuklukların giderilememesi öğrencileri okuldan uzaklaştırma safhasındadır.Buna karşılık az sayıda öğrenciye eğitim verilen bölümlerde bu soruna karşılaşılmamaktadır.



GENEL YERLEŞİM
Marmara Üniversitesi Rektörlük Binası, Sultanahmet Meydanının Güney Batısında bulunmaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler, Dişhekimliği, İletişim Fakültesi ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ile Sosyal Bilimler Enstitüsü İstanbul'un Avrupa Yakasında; Atatürk Eğitim, Fen-Edebiyat, Eczacılık, Güzel Sanatlar, Hukuk, İlahiyat, Teknik Eğitim, Tıp ve Mühendislik Fakülteleri

BESLENME
Toplu beslenme sistemlerinde; malzemelerin sağlanmasından yemeklerin temizlik ve hijyen kurallarına uygun olarak hazırlanmasına servis hizmetlerinin verilmesinden atıkların toplanmasına ve servis bulaşıklarının yıkanmasına kadar olan hususların sıkı bir denetimi yapılmaktadır. Yemekhanade çıkan yemeklerde markalı



BARINMA MARMARA ÜNİVERSİTESİ'NDE MAALESEF ÖNEMLİ BİR SORUN!!!
İstanbul'da hiç şüphesiz ki öğrencilerin en büyük sorunu barınacak bir yer bulabilmek olduğundan hareketlemaalesef Marmara Üniversite barınma konusunda gerekli hassasiyeti gösterebilmiş değildir.


Göztepe'deki Anadolu Yakası Kampüsünde hayırsever işadamı Emin AKTAR tarafından yaptırılan 460 yatak kapasiteli "Özmen Aktar Kız Öğrenci Yurdu" da 1990 - 1991 Ders yılından bu yana 485 yatak kapasitesi ile faaliyet göstermektedir.

Öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun İstanbul'daki Öğrenci Yurtlarından da yararlanmaktadır.
(İlk geldiğimde maalesef yaklaşık iki ay barınma problemi yaşamış bir öğrenciyim)
KREDİ VE YURTLAR KURUMUNUN
İSTANBUL'DAKİ ÖĞRENCİ YURTLARI

KIZ ÖĞRENCİ YURTLARI


ERKEK ÖĞRENCİ YURTLARI
  • Vezneciler Kız Öğr. Yurdu - Vezneciler (Avrupa yakasında)
  • Çemberlitaş Kız Öğr. Yurdu - Ç. Tas(Avrupa yakasında)
  • Fındıkzade Kiz. Öğr. Yurdu - F.zade (Avrupa yakasında)
  • Fatih Kız Öğr. Yurdu - Yusufpaşa (Avrupa yakasında)
  • Hüdavendigar Kız Öğr. Yur. - Yavuzselim
  • Çapa Kız Öğr. Yur. - Çapa (Avrupa yakasında)
  • Maslak Kız Öğrenci Yur. - Maslak (Avrupa yakasında)
  • Anadoluhisarı Kız Öğr. Yur. - Anadoluhisarı
  • Şehremini Kız Öğr. Yur. - Şehremini
  • Atatürk Öğr. Sitesi - Topkapı
  • Abdi İpekçi Er. Öğr.Yur. - Maçka (Avrupa yakasında)
  • Edirnekapı Er.Öğr. Yur. - Vatan Cd. (Avrupa yakasında)
  • Feriköy Er. Öğr.Yur. - Feriköy (Avrupa yakasında)
  • Kadırga Er. Öğr. Yur. - Kumkapı (Avrupa yakasında)
  • Hürriyeti Ebidiye Er. Öğr. Yurdu - Okmeydanı (Avrupa yakasında)
  • Çapa Er. Öğr. Yurdu - Çapa (Avrupa yakasında)
  • Altunizade Er. Öğr. Yur. - Altunizade
  • Bahçeköy Er.Öğr.Yurdu - Bahçeköy (Avrupa yakasında)
  • Avcılar Er.Öğr.Yurdu - Avcılar (Avrupa yakasında)
  • Kayışdağı Er.Öğr.Yurdu - Kayışdağı
  • Cerrahpaşa Er.Öğr.Yur. - Cerrahpaşa (Avrupa yakasında)
Bu Öğrenci Yurtlarına başvurular, Ağustos ayında ve Kredi ve Yurtlar Kurumu İstanbul Bölge Müdürlüğü (Cağaloğlu) aracılığı ile yapılmaktadır.
__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Sayın Şahin ; Bu Kullanıcılar Mesajınızdan Dolayı Size Teşekkür Ettiler
puslu (11.03.09)
Alt 19.04.08   #5
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart





Kütüphane
İzzet Baysal Kampüsü’nde bulunan kütüphane, 35 binden fazla kitap, 5 veri tabanı, 166 adet süreli yayın ile hizmet vermektedir. Otomasyon sistemine geçen kütüphanede internet yoluyla tarama yapılabilmektedir. Kütüphane geniş kapasiteli bir okuma salonuna sahiptir. Kütüphanede 8 CD-ROM bulunmakta, araştırmacılar ve öğrenciler konuları ile ilgili araştırma ve tarama yapabilmektedir.

İzzet Baysal Kampüsü’ndeki merkez kütüphanenin yanı sıra, diğer fakülte ve yüksekokullarda bulunan kütüphaneler de yaklaşık 10 bin kitapla hizmet vermektedir.

Bilgisayar Laboratuvarları
Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin öncelikli hedefi, çağın gelişen bilgi teknolojilerinden araştırma ve eğitim amacıyla en üst düzeyde yararlanmaktır. Bu amaçla en son yenilikler takip edilmekte ve öğrencilere sunulmaktadır.

Bütün fakülte ve yüksekokullarda 300’ü aşkın kişisel bilgisayar, 7 ayrı laboratuvarda öğrencilerin kullanımına açıktır. Üniversitemizin birimleri 1995 yılından bu yana internet bağlantısına sahiptir.

Beslenme
Üniversitenin bütün kampüslerinde düzenli öğle yemeği servisi yapılmaktadır. Üniversitemiz yurtlarında kalan öğrencilere akşam yemeği de verilmektedir. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı denetiminde beslenme ve diyet uzmanlarınca düzenlenen yemek listeleri tüm kampuslarda özel sektör tarafından hazırlanmakta ve ekonomik bir ücretle öğrencilere sunulmaktadır.

Barınma
Abant İzzet Baysal Üniversitesi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren 800 kız, 800 erkek öğrenci kapasiteli iki öğrenci yurdu hizmet vermektedir. Bolu ve Düzce illerinin dışında Akçakoca ve Gerede ilçelerindeki kampuslarda da Yurt-Kur’a bağlı yeterli kapasitede yurtlar bulunmaktadır. Her yurtta sürekli hizmet veren öğrenci kantinleri, okuma salonları, etüt salonları, TV izleme salonları ile resim ve müzik çalışma odaları bulunmaktadır.

Ulaşım
Üniversitenin İzzet Baysal Kampüsü, Bolu şehir merkezine 8 kilometre uzaklıktadır. Ulaşım, özel bir kooperatifin minibüsleri ile sağlanmaktadır. Araçlar, şehir merkezi ile kampüs arasında 15 dakikalık aralıklarla saat 22.30’a kadar çalışmaktadır. Aynı şekilde şehirden 7 kilometre uzaklıkta bulunan Düzce Kampüsü’nde de ulaşım özel sektör tarafından sağlanmaktadır.

Burslar ve Ödüller
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından Öğrenci Sosyal Hizmetler bütçesinden her yıl ortalama 300 öğrenciye 9 ay süre ile burs imkanı sağlanmaktadır. Burs için başvurular, kayıt sırasında yapılmaktadır.

Ayrıca Abant İzzet Baysal Üniversitesi’ne destek veren kuruluşların başında gelen İzzet Baysal Vakfı, üniversitenin 4 yıllık bölümlerine ilk sırada en yüksek puanla giren bölüm birincilerine, bu bölümlerdeki birincilerden sonra gelen en yüksek puanla yerleşmiş olan Bolulu birer öğrenciye ve ayrıca maddi desteğe ihtiyaç duyan Bolulu öğrencilere karşılıksız burs vermektedir. Her yıl sosyal ve kültürel faaliyetlerde dereceye giren öğrencilere de vakıfça teşvik ödülü verilmektedir.

Sağlık Hizmetleri
Üniversitede öğrencilerin ve öğretim elemanlarının sağlık hizmetlerini Sağlık Merkezi karşılamaktadır. Öğrenciler; İzzet Baysal Kampüsü, Bolu Şehir Kampüsü, ve Düzce Kampüsleri’nde üniversiteye kayıt oldukları tarihten başlayarak mezun oldukları güne kadar devam eden sağlık kontrolü teşhis ve tedavi imkanlarına kavuşmaktadır.

Sağlıkla ilgili konularda ilk başvuru, teşhis ve ayakta tedavinin yapıldığı merkezde 24 saat sağlık hizmeti verilmektedir. Mesai dışı saatler ve tatil günlerinde yardımcı sağlık personeli hazır bulunmaktadır. Günde ortalama 250-300 hastanın tedavi edildiği merkezde, acil durumlar için ambulans mevcuttur.

Kültürel Faaliyetler
Üniversitede kültürel faaliyetlerin yürütüldüğü İzzet Baysal Kültür Merkezi’nde 514 kişi kapasiteli Mavi Salon, 208 kişi kapasiteli Pembe Salon, Sergi Salonu, Bale ve Halk Oyunu Çalışma Salonu ile Müzik Odası bölümleri bulunmaktadır. Üniversitede yapılan etkinliklerin yanı sıra her yıl düzenli olarak yapılan başka etkinlikler de bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisi, her yıl 11 Mayıs’ta yapılan “Geleneksel İzzet Baysal Anma ve Şükran Günü” etkinlikleridir. İl çapında yapılan bu kutlamalara üniversite de çeşitli etkinliklerle katkıda bulunmaktadır. Gelenekselleştirilen bir etkinlik de Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu tarafından ortaklaşa düzenlenen Aladağ Göl Şenliği’dir.

Ayrıca üniversitemiz bünyesindeki öğrenciler tarafından oluşturulan 50’den fazla öğrenci topluluğu çeşitli kültürel etkinliklerde bulunmaktadır.

Spor Tesisleri ve Etkinlikleri
İzzet Baysal Kampüsü ve Bolu Şehir Kampüsü’nde birer modern spor salonu bulunmaktadır. İzzet Baysal Kampüsü’ndeki çok amaçlı spor merkezinde biri 300 seyirci kapasiteli olmak üzere 2 salon, sauna, şok havuzu, egzersiz fizyoloji laboratuvarı ve kondisyon salonu mevcuttur. Ayrıca açık alan basketbol ve futbol sahaları da öğrencilerin sürekli hizmetindedir.

Üniversitede düzenlenen sportif yarışmalar Yükseköğretim Kurumları arası yarışmalar, AİBÜ Spor Kulübü aracılığıyla kulüpler arası yarışmalar, fakülte ve yüksekokulların katılımı ile gerçekleştirilen üniversite içi spor yarışmaları ve özel müsabakalar olarak özetlenebilir. Basketbol, voleybol, futbol, badminton, kros, kayak, yüzme üniversite dışında da başarılar kazanılan branşların başında gelmektedir.

AİBÜ ÖĞRENCİ YURTLARI

1-YURTLARIN KONUMU VE KAPASİTELERİ

Kredi ve Yurtlar Kurumundan ayrı olmak üzere,Üniversitemiz yönetimine bağlı ve kampüs içersinde bulunan Erkek ve Kız öğrenci yurtlarımızın her biri 680 öğrenci kapasitelik olup,yurt odaları maksimum 8 er kişiliktir.

Her yıl mezunlar ve boş odalar dahil,ortalama 250 kadar boş kontenjanımız bulunmaktadır.Kontenjan dolduğunda yurda müracaatlar kapanmayıp,yer boşaldıkça öğrenci kaydı yapılmaktadır.

2-YURTLARIMIZA MÜRACAAT/ ÖN KAYIT ŞARTLARI

*(Kampüs içersinde bulunan yurtlarımız için)AİBÜ kampüsü içersinde bulunan 4 yıllık bir fakülteye kayıt hakkı kazanmış/kayıt yaptırmış ya da halen öğrenim gören öğrencilerimiz,

* KYK yurtlarına kayıt hakkı kazanamamış olmak (Fakültelerin ilk kayıt ve açılış tarihlerinde bu şart aranmaktadır.Yurtlarımızın asıl ve yedek kayıt tarihlerinden sonra-dönem içersinde- yurtta boş yatak olduğu sürece kayıt için müracaat edilebilir)

*Ailesi,yurdun bulunduğu şehir ya da büyük şehir belediye sınırları dışında oturmak.(Bedensel yapısı, şehir içi nakil araçlarına binmesine engel durumda olanlar hariç)

*Üniversitemiz fakültelerine kayıt tarihlerinde,yurt idarelerinden alacakları bilgi formlarını doldurup yurt idaresine teslim ederek ön kayıtlarını yaptırabilirler.(Yurtlarımızla ilgili müracaat ve kayıtların KYK yurtları kayıtları ile ilgili bir ilişiği yoktur)

3-YURTLARIMIZA KESİN KAYIT-KABUL ŞARTLARI VE BİLGİLERİ

a-Yurtlarımıza ön kayıt yaptırmış olan öğrenciler arasından, Üniversitemiz Yurtlar Yönetim Kurulunca belirlenen kayıt kabul esaslarına durumları uygun görülenlerin listesi kesin kayıt tarihlerinden önce belirlenecektir.(kesin kayıt tarihinden önce yurda kayıt hakkı kazanılıp kazanılmadığı telefonla öğrenilebilecektir)

b-Yurtlara kesin kabul değerlendirmeleri ayrıntılı maddeleri içermekle beraber genelde aşağıda belirtilen şekildedir.

*öksüz,yetim olmak,genel sağlık durumu,sabıka kaydı olmamak,başka yurtlardan ceza almamış olmak,

*Ailesinin genel maddi durumu,bakmakla yükümlü olunan kardeş sayısı,kiracı,ev sahibi olup olmama durumu Vb.

c-KESİN KAYITLAR:AİBÜ kampüs fakülteleri için ilan edilen ders kayıtları tarihlerinde yurtlarımıza kesin kayıt yaptırmaya hak kazanmış olan öğrenciler,kendilerine verilen bilgi formlarında istenen belgeleri tamamlayarak,ilan edilen kayıt tarihleri içersinde kesin kayıtlarını yaptırabilirler.

d-İLETİŞİM:Yurtlarımıza kesin kayıt listeleri ya da diğer bilgiler için telefon numaralarımız aşağıda belirtilmiştir:

Üniversite santral:0374 253 4512’ den yurt öğrenci işleri (Erk.Y. 2914-Kız Y.2916)

Yurtlar Santral :0374 2534645-2544646 2534647’den aşağıdaki dahili numaralar tuşlanabilir.

4-YURT ÜCRETLERİ

Yurt ücretleri,her yıl Üniversitemiz Yurtlar Yönetim Kurulunca belirlenmekle beraber,aylık yurt ücretleri,Kredi ve Yurtlar Kurumunun eş değerdeki yurtlarıyla aynı miktarda tutulabilmektedir.(2003-204 yılı için aylık 40.000.000 Tl’ den ,3 er aylık periyotlar halinde alınmakta olup,depozito miktarı 3 aylık yurt ücreti tutarındadır ve kesin kayıtlarda ilk 3 aylık yurt ücreti ve depozito,peşin olarak alınmaktadır.)

5-Yurtlarımızda verilen hizmetler ve yapılan görevler

-Yurda giren-çıkanların kimlik kontrolü ve yönlendirilmesi,(Danışma ve güvenlik)

- Postadan gelen mektup,APS,taahhütlü ve kargoların takibi,

-Kantin hizmetleri

-Berber,kuaför hizmetleri,

-Otomatik çamaşır makinelerinde öğrenci çamaşırı yıkama hizmeti,

-Temizlik işlerinin denetlenmesi,

-Öğrenci izinlerinin izlenmesi,

- Dahili ve harici telefonlara cevap verilmesi,(santral hizmetleri)

-Kayıt olan ve ayrılan öğrencilerin demirbaş teslim ve tesellüm hizmetleri,

-Katların ve odaların denetlenmesi,

LOJMANLAR
Üniversitemiz bünyesinde Öğretim Üyeleri ve Üst Yönetim İdari personelin yararlanabileceği 7 bloktan oluşan toplam 140 adet lojman bulunmaktadır.

Lojman dağıtımı Görev Tahsisli, Sıra Tahsisli ve Hizmet Tahsisli olmak üzere AİBÜ Konut Tahsisi Yönergesine göre yapılmaktadır .

Ayrıca idari ve akademik personelimiz 250 adet prefabrike konuttan da yararlanabilmektedir.

MİSAFİRHANE :Kampusümüz içinde İzzet Baysal Vakfı tarafından yaptırılan 57 oda 3 suit olmak 117 yatak kapasiteli, 3 yıldızlı otel konumunda olan tesisimizde bulunan yemek ve kahvaltı salonu her türlü toplantı ve yemeğe ev sahipliği yapacak kapasitedir.Ayrıca tesiste 1 adet oyun salonumuz( Bilardo,okey vb.) 1 adet TV salonumuzda hizmete açıktır.Tesisimiz ormana sıfır olup; üniversite personeli ve kamu çalışanlarına özel indirim uygulamaktadır.

__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Sayın Şahin ; Bu Kullanıcılar Mesajınızdan Dolayı Size Teşekkür Ettiler
puslu (11.03.09)
Alt 19.04.08   #6
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart



Misyon / Vizyon

Dokuz Eylül Üniversitesi'nin misyonu kuşku yok ki en iyi biçimde üniversitemizin önüne koyduğu hedeflerle açıklanabilir. Dokuz eylül Üniversitesi nasıl bir eğitim, nasıl bir öğrenci, nasıl bir toplum ve nasıl bir dünya hedeflemektedir? Nasıl Bir Eğitim, Nasıl Bir İnsan, Nasıl Bir Toplum, Nasıl Bir Dünya Görüşü sorularının yanıtları bize üniversitemizin misyonunu da tanımlayacaktır.
Nasıl Bir Eğitim ?
Bilgiyi dikte ettiren değil bilgiye ulaşma yollarını öğreten, takım çalışmasını ön plana çıkaran, öğrenci öğretim elemanı etkileşimini üst düzeyde tutmaya özen gösteren, araştırıcı ve yaratıcı öğrenci odaklı bir eğitim.
Nasıl Bir Öğrenci?
Aklını kullanan, soru sormaktan çekinmeyen, düşleyen ve düşünen, çalışkan, üretken ve yaratıcı, toplumsal sorunlara duyarlı, özdeğerlerine saygılı, iletişim becerileri gelişmiş ve aydın bireyler.
Nasıl Bir Toplum?
Aklın ve bilimin ışığı altında sahip olduğu değerlerin bilincinde olan ve bu değerleri üretime yönelik olarak kullanabilen, üniversite-sanayi-toplum ilişkisinin son derece sağlam ve işler olduğu, ülkenin bağımsızlığı ve devamlılığı için ortak çıkar birliği içinde olabilen, laik ve sosyal hukuk devletinden yana Cumhuriyetine sahip çıkan bireylerden oluşan güçlü bir toplum.
Nasıl Bir Dünya
Bilginin sınır tanımadiği, bu anlamda ülkeler arası sınırların yok olduğu bir ortamda evrensel barış ve evrensel çıkarlar doğrultusunda ekolojik dengenin de korunmasını ön planda tutan bilimsel ve teknolojik üretim için uluslar arası işbirliğinden yana bir dünya.
Yukarıda sorduğumuz soruların yanıtları bize Dokuz Eylül Üniversitesi'nin nasıl bir birey, toplum ve dünya hayali için kendini görevli kıldığını da açıklamaktadır. Üniversitemizin misyonu yukarıda tanımladığımız toplum, ülke ve dünya hedefine nasıl bir eğitim ve nasıl bireylerle ulaşılabileceğinin araştırılması ve gerçekleştirilmesi çabası olarak da özetlenebilir. Dokuz Eylül Üniversitesi'ni oluşturan tüm kadrolar bu hedeflerin oluşturduğu misyonun bilincindedirler.
Bilginin hızla çoğaldığı,yayıldığı ve tüketildiği yüzyılımızda bilgiye ulaşma ve değerlendirme önem kazanmıştır. Alvin Toffler'in da söylediği gibi cehalet artık "okuma yazma bilmemek" yerine "bilgiye nasıl ulaşılacağını bilmemek" olarak tanımlanıyor. Bu noktadan hareketle Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencisine gerekli bilgiye ulaşmanın yollarını ve böylelikle ömür boyu öğrenmeyi öğreten bir eğitim sistemine ulaşmak için,"bilgi okur yazarlığı" adı altında yeni bir proje uygulamaya başlamıştır. Bu proje kapsamında öğrencilerimizin gereksiz bilgi yükünden kurtularak her konuda bilgiye ulaşma ve ulaştıkları bilgileri analiz etme becerilerini geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. "Bilgi okur yazarlığı", Dokuz Eylül Üniversitesi'nin öncülüğünü yaptığı "Aktif Eğitim" sisteminin önemli bir parçasıdır. Ülkemizde üniversitelerin yanı sıra pek çok eğitim kurumuna "Aktif Eğitim" sisteminin yerleştirilmesi ve yaygınlaştırılması konusunda öncü bir misyon üstlenen Dokuz Eylül Üniversitesi, kendini sürekli yenileyen öğretim elemanı kadrosunun çabası ile tüm araştırma, laboratuar ve kütüphane olanaklarını günün koşullarına göre yenilemeye özen göstermektedir. Ayrıca öğretim elemanlarını ve öğrencileri daha fazla araştırma ve buluş için özendirmek amacıyla ülkemizin ilk ve tek, dünyanın ikinci Öğrenme Kaynakları Merkezi üniversitemiz bünyesinde hizmete sunulmuştur. Önümüzdeki günlerde de öğrenci ve öğretim elemanlarımızın projelerini hayata geçirebilecekleri Teknoloji araştırma ve Geliştirme Merkezimiz hizmete açılacaktır.
"Bana söylersen unutabilirim, gösterirsen anımsayabilirim, ama beni de katarsan anlarım" sözünde vurgulanan anlayıştan yola çıkarak katılımcı, araştırmacı ve tartışmacı bir eğitim uygulanan üniversitemizde Atatürk İlke ve Devrimleri'nin rehberliğinde akılcı,aydınlanmacı ve demokrat bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmiştir. Bunun sadece öğretimle olamayacağı bilincindeyiz. Bundan ötürü öğrencilerin geniş bir yelpazede faaliyetlerini sürdürdükleri öğrenci kulüpleri ile öğrencilerimizin kendilerini geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilmek de bizim en önemli hedeflerimizden biridir.
İletişim ve bilgi teknolojilerindeki son gelişmeler sonucu ülkeler arası sınırların kalktığı bir dünyada yaşıyoruz. Eğitimde de evrenselliğin giderek önem kazandığı bu ortamda pek çok yabancı eğitim kurumu ile ortak proje, öğretim elemanı ve öğrenci değişimi konusunda işbirliği çalışmalarını sürdüren üniversitemizde , Avrupa Birliği 'ne eğitim alanında entegrasyon kapsamında Socrates gibi global eğitim programlarıyla ilgili çalışmalar hızlı bir şekilde yürütülmektedir.
Güzel bir gelecek ve güçlü bir Türkiye için "Cumhuriyetçi","Laik","Ulusalcı","Demokrat","Akılc ı","Bilimsel","Aydınlanmacı", "Özgürlükçü" ve "Toplumcu" olmayı kendisine ilke edinen Dokuz Eylül Üniversitesi'nde siz gençlerimizle birlikte olmak ve yarınlar için el ele vermek dileğiyle sevgilerimi sunuyorum.

Prof.Dr.Emin ALICI
REKTÖR

Tarihçe

Eğitim kurumlarıyla sağlıktan ekonomiye,sanattan mühendisliğe geniş bir yelpazede yetiştirdiği ve yetiştireceği beyin gücünü ülkemize kazandırarak toplumsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaç edinen Dokuz Eylül Üniversitesi 20 Temmuz 1982'de kuruldu.
Kuruluşunda,Ege Üniversitesi'nden Güzel Sanatlar Fakültesi,Hukuk Fakültesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Tıp Fakültesi,Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü,Adalet Yüksekokulu,Aydın Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu;Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı'ndan Buca Eğitim Fakültesi,Denizli Mühendislik Fakültesi,İlahiyat Fakültesi,Demirci Eğitim Yüksekokulu,Denizli Eğitim Yüksekokulu, İzmir Meslek Yüksekokulu;Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan İzmir Devlet Konservatuvarı;Ankara İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi'nden Muğla İşletmecilik Yüksekokulu Dokuz Eylül Üniversitesi'ne geçti. Ve yeni kurulan Fen Edebiyat Fakültesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Sağlık Bilimleri Enstitüsü,Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu,Eğitim Yüksekokulu ile Sanat Eğitimi Yüksekokulu olmak üzere Üniversitemiz toplam 24 birimle eğitim-öğretim çalışmalarına başladı.
1983 yılında Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü kurularak faliyete geçerken Sanat Eğitimi Yüksekokulu kaldırıldı.
1987 yılında Manisa Maliye Muhasebe Yüksekokulunun İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine dönüştürülmesi ile birlikte;yeni kurulan Denizli Meslek Yüksekokulu,Bölgesel Kalkınma ve İşletme Bilimleri Arastırma ve Uygulama Merkezi (BİMER) ,Ege Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi (EBAMER),1988'de Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu,1989'da Muğla Meslek Yüksekokulu,Avrupa Topluluğu Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi (ATMER),1990'da Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile İlahiyat Meslek Yüksekokulu, 1991'de Fen Edebiyat Fakültesi ile Çevre Araştırma ve Uygulama Merkezi (ÇEVMER) faaliyete geçti.
Ege Bölgesinin 5 büyük iline (İzmir,Manisa,Aydın,Denizli,Muğla) yayılan Dokuz Eylül Üniversitesi ,kuruluşunun 10. yılında 13 fakülte,5 enstitü ,13 yüksekokul,6 merkez ve 4 bölüm olmak üzere toplam 41 birime ulaştı.
1992 yılında Ege Bölgesindeki 4 yeni üniversitenin kurulmasına destek veren Üniversitemizden,Aydın'daki Veteriner ve Ziraat Fakülteleri ile Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Adnan Menderes Üniversitesine; Muğla'daki İşletmecilik ve Meslek Yüksekokulları Muğla Üniversitesi'ne,Manisa'daki İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Demirci Eğitim Yüksekokulu ile Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Celal Bayar Üniversitesi'ne,Denizli'deki Tıp , Mühendislik Fakülteleri ile Eğitim ve Meslek Yüksekokulları Pamukkale Üniversitesi'ne bağlandı.
1992'de Torbalı Meslek Yüksekokulu ,İşletme Fakültesi,Hemşirelik Yüksekokulu,Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Onkoloji;Hemodiyaliz-Transplantasyon,Güzel Sanatlar,Eğitim Bilimleri ve Din Bilimleri Enstitüleri,Mühendislik-Mimarlık Fakültesinden ayrılan Mimarlık Fakültesi,1995'de Tekstil,Hazır Giyim ve Boya Araştırma Uygulama Merkezi (TEKBOYAM) ,1997'de Yabancı Diller Yüksekokulu,1998'de Kafkasya-Orta Asya Akeoloji Araştırma Merkezi (KOMER),Jeotermal Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (JENARUM) ve Sürekli Eğitim Merkezi (DESEM), 2001'de Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM),İstatistik ve Risk Analizleri Araştırma ve Uygulama Merkezi(İRAMER),Su Kayankları Yönetimi ve Su Kaynaklı Doğal Afetlerin Kontrolü Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUMER) ve 2002'de Beyin Dinamiği Multi-disipliner Araştırma ve Uygulama Merkezinin kurulması ile Üniversitemiz birimlerinin sayısı bugün 47'ye ulaştı.
Geçtiğimiz yıl 20.yılını kutlayan ve adı Aktif Eğitim sistemi ile özdeşleşen Dokuz Eylül Üniversitesi bugün Alsancak, Balçova,Bornova,Buca,Buca-Kaynaklar,Hatay,Narlıdere,Torbalı,İnciraltı,Urla olmak üzere 10 değişik yerleşim biriminde 10 fakülte ,9 yüksekokul,1 konsevatuvar,10 enstitü ve 13 araştırma ve uygulama merkezi; 2963 akademik personeli ile 39.270 öğrenciye eğitim hizmeti vermeyi sürdürmektedir.


İletişim Bilgileri
Adres :Cumhuriyet Bulvarı No:144 Alsancak İZMİR
Tel :90-232-464-80-67
Tel :90-232-498-50-50/51
Faks :90-232-464-8135
__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Sayın Şahin ; Bu Kullanıcılar Mesajınızdan Dolayı Size Teşekkür Ettiler
puslu (11.03.09)
Alt 19.04.08   #7
Şahin
Şahin isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üye No: 2
Üyelik Tarihi: 03.12.07
Nerden: Bursa
Konular: 5330
Mesajlar: 8.771
Teşekkür Sayısı: 2.444
Teşekkür 2.609 Kez 2.002 Konusuna
Rep Gücü: 77
Rep Puanı: 2132
Standart

Adnan Menderes Üniversitesi





SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKINLIKLER
Ders disi zamanlarimizi yaratici ve üretici bir sekilde degerlendirmenize, ilgi ve yeteneklerinize gelistirmenize yönelik olarak çesitli etkinlikler düzenlemektir. Bu etkinliklerdeki amacimiz, sizleri bilgilerle donatilmanin yani sira bedensel, ruhsal, düsünsel ve toplumsal gelismenize katki ve destek saglamaktir. Birimlerimizde bu amaca yönelik topluluklar ve gruplar bulunmaktadir. Bunlara katilabilir, etkin olarak çalismalar yürütebilir veya yeni topluluklar olusturabilirsiniz. Topluluklarda yer alabilmek için okullardaki danismanlarinizla ve dogrudan Saglik Kültür ve Spor Dairesi Baskanligina basvurabilirsiniz. Fotografçilik, Resim, Satranç, Dagcilik, Tiyatro, Atatürkçü Düsünce, Türk Halkoyunlari, Türk Sanat Müzigi,, Türk Halk Müzigi topluluklari Üniversitemizde halen etkinlikleri yürütülen topluluklardan birkaçidir. Üniversitemizde her yil Mayis Ayinda "Kültür Sanat ve Spor Senlikleri " düzenlenmektedir. Senliklerde, yil içerisinde olusturdugumuz eserleri sergileyebilir, sunabilirsiniz. Ilimiz ve ilçelerimizdeki çesitli kitap evlerinden gereksiniminiz olan kitaplari alabilir, bilgi, duygu ve düsünce dünyanizi zenginlestirebilirsiniz. Aydin merkezde üç, Nazilli ve Söke ilçelerimizde birer adet Sinema Salonu bulunmaktadir. Kaliteli ve Vizyona yeni girmis filmleri bu sinemalarda izleyebilirsiniz. Ayrica sinevizyon makineleri araciligi ile de, okullarinizda sinema gösterimleri de yapabilirsiniz.


SPOR TESISLERI VE SPORTIF ETKINLIKLER
Bedensel gelisiminiz düsünsel, ruhsal ve toplumsal gelisiminiz kadar önemlidir. Üniversitemizde bedensel ve ruhsal gelisiminize katkida bulunabilmek için spor tesisleri yapmis, her zaman spor yapma olanaklari sunulmustur. Katilmak istediginiz çalismalar için okulunuzdaki duyurulari takip edebilir, danismanlarinizdan bilgi alabilir veya dogrudan Saglik Kültür ve Spor Dairesi Baskanligina basvurabilirsiniz.Sizlerin kullanabilecegi Aydin merkezde çok amaçli Spor ve Kültür Salonu, beden egitimi ve spor Yüksekokulu bünyesinde Kapali Spor Salonu ve her okulumuzda Açik Spor Tesisleri bulunmaktadir. Ayrica diger kamu mallarina ait Spor Tesislerinden de yararlanabilirsiniz.
SAGLIK HIZMETLERINDEN YARARLANABILME
Ögrencilerimizin tibbi ve psiko-sosyal sorunlari, üniversitemiz tarafindan çözülmektedir.Ailenizin sosyal güvencesi yoksa(Emekli Sandigi, Bag-Kur veya SSK'ya kayitli degilseniz) üniversimiz Saglik Kültür Ve Spor Dairesi'nde çikaracaginiz belgelerle ücretsiz tedavi olabilmekte ve küçük katki paylari ile ilaçlarinizi alabilmektesiniz.Bu amaçla olusturulmus mediko sosyal servislerimizde yeterli teknik donanim ve personel bulunmaktadir.Sosyal güvenceniz varsa (Emekli Sandigi, Bag-Kur , SSK ya kayitli iseniz ) elinizdeki saglik karneleri ile bagli bulundugunuz sosyal güvenlik kurulusunun en yakin saglik birimine basvurabilir ve saglik yardimi alabilirsiniz Bunlarin yani sira psiko-sosyal sorunlarinizin çözümü için üniversitemiz gençlik sorunlari arastirma ve uygulama merkezindeki meslek elemanlarindan (pisikiyatris , pisikolog ve sosyal hizmet uzmanlarindan) yardim alabilirsiniz Adü genç halen Aydin Saglik Yüksek Okullarimizdaki yerinde hizmetini yürütmektedir. Iletisim ve basvuru tel no:0 256 214 80 41 / 127
BARINMA OLANAKLARI
Ilimizden Kredi ve yutlar kurumunca isletilen 750 kapasiteli Aydin Ögrenci Yurdu , 320 kapasiteli Nazilli Ögrenci Yurdu, 120 kapasiteli Yenipazar Ögrenci Yurdu , 100 kapasiteli Sultanhisar Ögrenci Yurtlari olmak üzere 1290 kapasiteli ögrenci yurtlari bulunmaktadir. Ayrica Karacasu ilçemizde 40 kisilik bir ögrenci yurdu Karacasu gelistirme vakfi tarafindan isletilmektedir. Bunun yaninda Arkadaslariniz ile birlikte evde kalabilir veya özel yurt ve pansiyonlarda kalabilirsiniz.
BESLENME HIZMETLERI
Üniversitemize bagli tüm fakülte ve yüksek okullarimizda ögle yemekleri çikarilmakta sizler küçük katki paylari ile bu hizmetten yararlanabilmektesiniz. Ayrica kantin ve kafeteryalarda satisa sunulan soguk ve sicak yiyecek ve içeceklerden yararlanabilirsiniz.
KÜTÜPHANE VE BILGIYE ERISIN OLANAKLARI
Merkezde merkez kütüphanesinden ilçelerde de okul kütüphanelerinden günün her saatinde yararlanailirsiniz. bunun için üniversitemiz ögrencisi olmaniz yeterlidir. Tüm çagdas Üniversitelerde olduüu gibi kütüphanelerimizde de internet araciligi ile dünya üniversitelerine ve kütüphanelerine baglanilmakta ve istenilen bilgiye istenildigi anda ulasilmaktadir.Ayrica kütüphane katalogumuz internet üzerinden taranabilmektedir. internet baglantisinin yani sira CD-ROM veri tabanlarindan hizmet verilmektedir. Kütüphanecilik konusunda yetismis yeterli sayida elemanla hizmet veren kütüphanelerimizde ödünç verme , kataloglama ve siniflama gibi islemler bilgisayar ortaminda yapilmaktadir. Tüm üniversitemiz birimleri bilgisayar araciligiyla donatilmis ve bilgi teknolojisini tüm olanaklari ögrencilerimiz ve çalisanlarimizin kullanimina sunulmustur. http://kutuphane.adu.edu.tr adresinden ayrintili bilgi alabilirsiniz.
SOSYAL YARDIMLAR VE BURS OLANAKLARI
Yüksekögretim kurumlarida ögrenim gören ögrencilere basta kredi ve yurtlar kurumu olmak üzere bazi kamu ve özel kuruluslar karsilik yada karsiliksiz burs ve kredi saglayabilmektedir. Burs ve kredi alabileceginiz bazi kurumlar asagida belirtilmistir:

1-Ögrenim ve Harç (katki) kredisi:
Kredi ve Yurtlar kurumunca verilen ögrenim ve katki kredilerinin basvuru evraklari ögrencilrin adreslerine gönderilmekte islemleri okullar ve yurt müdürlükleri araciligi ile yapilmaktadir.

2-Basbakanlik Sosyal yardimlasma ve Dayanismayi Tesvik Fonu Baskanligi Bursu:
Basbaknlikça verilrn bu burstan gelir düzeyi düsük ögrenciler yaralana bilmektedir.Basvurular Sosyal yardimlasma ve Dayanisma Vakiflaarina veya dogrudan Ankara'daki Fon Sekreterligine yapilmaktadir.Ayritili bilgi için 0312 419 13 93-94

3-Türk Egitim Vakfi (TEV) Bursu:
Yeni kayit yapan ögrencilerden giris puani yüksek olanlar ile ögrenime devam edenlerden basarili olanlar yararlanabilir.Burstan yaralanmak isteyenler basvurularini Fakülte Dekanliklarina ve Yüksekokul Müdürlerine yapabilirler.Ayrintili bilgi için :0 212 274 52 60 / 10 hat

4-Milli Egitim Bakanligi bursu:
Bakanlik,Yüksekögretim kurumlarinin ögretmen yetistiren bölümlerinde okuyan ögrencilere burs saglamaktadir. Her ögretim yili basinda burs verilecek bölümler ve kaç ögrenciye burs verilecegi belirlenmektedir. Mecburi hizmet karsiligi verilen MEB 'in burslariminda ögrenciler mezun olduktan sonra dogrudan Basbakanlik tarfindan görevlendirilmektedirler.

5-Üniversite Tarafindan Yapilan Yardimlar:
Üniversite burs havuzundan karsiliksiz olarak verilen burslara yeni kayit yaptiran, ekonomik durumu yetersiz olan ögrenciler ile ögrenimlerine devam etmekte olup da basarili ve disiplin cezasi almamis ve ekonomik durumuda yetersiz olan ögrenciler yararlanabilirler Ayrica yil içerisinde diger kurum ve kisilerden saglanan burslar ile yari zamanli çalisma olanaklari okullarinizdaki panolar araciligi ile sizlere duyurulmaktadir.Bunun yaninda üniversitemizde ekonomik durumu yetersiz ve basarili ögrencilere ücretsiz ögle yemegi, kitap ve kirtasiye yardimlari yapilmaktadir.
__________________
Şahin çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Cevapla
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.